Przedszkole Społeczne

Przedszkole Społeczne 26lata tradycji

Ruch rozwijający Weroniki Sherbone

RUCH ROZWIJAJĄCY WERONIKI SHERBORNE


„ Z mojego doświadczenia płynącego z nauczania i obserwacji ruchu, ucząc się przez próby i błędy, doszłam do wniosku, że wszystkie dzieci mają dwie zasadnicze potrzeby: czuć się w swoich ciałach „ jak w domu”, czyli umieć w pełni nad nimi panować, po drugie odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi.” (Sherborne, 1990)

Cele Ruchu Rozwijającego:

  • Posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń jego rozwoju. Wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi.
  • Stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia siły, sprawności i związku z tym możliwości ruchowych. Dzięki temu zaczyna mieć zaufanie do siebie i innych, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa, nawiązuje kontakty z innymi osobami.

Zastosowanie metody Weroniki Sherborne:
  • Jako metoda wspomagająca rozwój, a więc stymulująca go,
  • Forma pomocy dzieciom w różnych sytuacjach trudnych:
    • - przygotowania dziecka mającego pójść do przedszkola i rozpoczynającego naukę szkolną,
    • - do przeżycia po różnych trudnych sytuacjach życiowych,
    • - integracja grupy, klasy.
  • Jako forma osiągania odprężenia w trakcie zajęć przedszkolnych,
  • Dla dzieci z tzw. normą intelektualną, przejawiających zaburzenia w zakresie sfery emocjonalnej i społecznej,
  • Stanowi doskonały wstęp do innych zajęć terapeutycznych, np. logopedycznych.

Co daje nam Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne –

SAME KORZYŚCI czyli:
  • Integracja grupy
  • Rozwój świadomości ciała
  • Uspołecznianie dzieci
  • Podwyższenie samooceny
  • Rozwój orientacji w schemacie własnego ciała
  • Wzbudzenie zaufania do siebie i innych
  • Dopasowanie swojej siły do potrzeb innych
  • Odczuwanie radości z ćwiczeń
  • Podnoszenie sprawności fizycznej
  • Poprawa koncentracji uwagi
  • Umiejętność poruszania się w przestrzeni
  • Ekspresja emocji
  • Szanowanie/wypowiedzenie swojego zdania
  • Przełamanie trudności dziecka
  • Indywidualizacja potrzeb (dobór aktywności do potrzeb dziecka)
  • Zabawa
  • Zaspokajanie potrzeby ruchu
  • Relaksacja
  • Itd.

Nauczyciel prowadzący zajęcia
Agnieszka Antosik

© Przedszkole Społeczne w Milanówku 2018
CMS - Created by asis.pl WebDesign: good-site.pl
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.